Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.
I. PERDE Opera, Boğaziçi'nde geçen zarif bir atmosferde açılır. Bihter, genç ve güzel bir kadın olarak, zengin ve yaşça büyük bir adam olan Adnan Bey ile evlenmiştir. Ancak bu evlilik, onun içindeki huzursuzluğu ve mutsuzluğu bastıramaz. Adnan Bey'in kızı Nihal'in masumiyeti ve evin düzeni sahnede işlenirken, Bihter'in tutkulu ve çelişkili/ikircikli doğası vurgulanır. Bihter, Adnan Bey'in yeğeni Behlül ile karşılaştığında bir kıvılcım hisseder. İkili arasındaki yasak ilişki yavaş yavaş gelişir. Bu sırada evde Behlül ve Nihal arasında bir yakınlaşma olabileceği düşünülmektedir, ancak Behlül'ün asıl ilgi duyduğu kişi Bihter'dir. İlk perde, Behlül ve Bihter arasındaki yasak aşkın başlangıcını işaret eden bir düet ile sona erer.
II. PERDE İkinci perde, yasak aşkın dramatik sonuçlarını işler. Behlül ve Bihter arasındaki ilişki, ev halkı tarafından fark edilmeye başlanır. Nihal'in saf aşkı ve hayalleri, Bihter'in tutkuları, arzuları ile çatışır. Adnan Bey, evindeki gerginliğin farkındadır ancak henüz olayları tam açıklığıyla kavrayamamıştır. Bihter'in Behlül'e olan aşkı, onu hem duygusal hem de fiziksel bir çöküşe sürükler. Behlül'ün amcası Adnan'dan çekinmesi ve Nihal ile evlenme niyetinin ortaya çıkışı, Bihter'i bir uçurumun kenarına iter. Operanın doruk noktası, Bihter'in intihar sahnesidir. Bu sahnede, Bihter hem Behlül'e olan öfkesi hem de kendi trajedisini büyük, dramatik bir aryayla dile getirir. Opera, Adnan Bey'in hayatındaki derin yıkımı gözler önüne sererek sona erer. Bihter'in ölümünün ardından gelen finalde koro, yasak aşkın yıkıcı gücünü ve kaçınılmaz sonunu özetler.